Onderzoek Effectiviteit Campagne ‘Supergewone mensen gezocht’

In september 2015 is de landelijke campagne ‘Supergewone mensen gezocht’ van start gegaan met als doel het vergroten van de naamsbekendheid van pleegzorg en het werven van nieuwe pleegouders. Naar aanleiding van deze campagne hebben veel mensen een informatiepakket over pleegzorg opgevraagd en een informatieavond bezocht. Maar het aantal mensen dat zich na afloop van een informatieavond aanmeldt voor een voorbereidingsprogramma neemt af.

Regioplan doet in opdracht van Jeugdzorg Nederland onderzoek naar de oorzaak hiervan. Dit onderzoek wordt mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van de Stichting Kinderpostzegels. Het doel van het onderzoek is om inzicht te krijgen in de beweegredenen van mensen om geen verdere stappen te zetten in de procedure om pleegouder te worden nadat zij een informatieavond hebben bezocht. De uitkomsten voor het onderzoek kunnen worden benut om de opzet van de lopende campagne en/of de informatieavond waar mogelijk aan te passen.

Overig nieuws

  1. Symposium 1-12-2017: 'Perspectief op Pleegzorg' 16 november 2017
  2. Versterken van de kracht van pleegouders 10 november 2017
  3. Start Week van de Pleegzorg - 'Hallo Nederland' 2 november 2017
  4. 'Ik kreeg een kind te leen' 1 november 2017
  5. 3500 Nieuwe pleegouders gezocht 1 november 2017
  6. Vooraankondiging WEEK VAN DE PLEEGZORG van 1 t/m 8 november 2017 20 oktober 2017
  7. Doneer je schoolhek 29 september 2017
  8. Aantal nieuwe pleegouders neemt af 28 juni 2017
  9. Probleemgedrag bij pleegkinderen leren voorspellen (promotieonderzoek) 28 juni 2017
  10. Online special Mobiel over Symposium Pleegzorg en Gezinshuizen 23 juni 2017
Bekijk het nieuwsarchief

Nieuwtjes als eerste in de bus?

Laat je e-mail adres achter en we sturen je een bericht als er nieuws wordt geplaatst op de website.

E-mail
Vul je e-mail adres in