Onderzoek Effectiviteit Campagne ‘Supergewone mensen gezocht’

In september 2015 is de landelijke campagne ‘Supergewone mensen gezocht’ van start gegaan met als doel het vergroten van de naamsbekendheid van pleegzorg en het werven van nieuwe pleegouders. Naar aanleiding van deze campagne hebben veel mensen een informatiepakket over pleegzorg opgevraagd en een informatieavond bezocht. Maar het aantal mensen dat zich na afloop van een informatieavond aanmeldt voor een voorbereidingsprogramma neemt af.

Regioplan doet in opdracht van Jeugdzorg Nederland onderzoek naar de oorzaak hiervan. Dit onderzoek wordt mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van de Stichting Kinderpostzegels. Het doel van het onderzoek is om inzicht te krijgen in de beweegredenen van mensen om geen verdere stappen te zetten in de procedure om pleegouder te worden nadat zij een informatieavond hebben bezocht. De uitkomsten voor het onderzoek kunnen worden benut om de opzet van de lopende campagne en/of de informatieavond waar mogelijk aan te passen.

Overig nieuws

  1. Handreiking voor gemeenten: ‘Ruimte voor jeugdhulp in gezinsvormen’ 17 mei 2017
  2. Investeren in de kracht van pleegouders 12 mei 2017
  3. Onderzoek Effectiviteit Campagne ‘Supergewone mensen gezocht’ 10 mei 2017
  4. Verbeteragenda praktische zaken pleegzorg 3 mei 2017
  5. Samen de schouders eronder: het sociale netwerk betrekken in de pleegzorg 19 april 2017
  6. SYMPOSIUM PLEEGZORG & GEZINSHUIZEN 1-6-2017 - programma bekend 14 april 2017
  7. Pleegzorg begeleiden is een vak 4 april 2017
  8. Vooraankondiging Week van de Pleegzorg 2017 22 maart 2017
  9. Eerste fase ‘Jeugdhulp in gezinsvormen’ bijna afgerond 15 maart 2017
  10. Verkiezingen? Kies mij! #kiespleegzorg 20 februari 2017
Bekijk het nieuwsarchief

Nieuwtjes als eerste in de bus?

Laat je e-mail adres achter en we sturen je een bericht als er nieuws wordt geplaatst op de website.

E-mail
Vul je e-mail adres in