Onderzoek Effectiviteit Campagne ‘Supergewone mensen gezocht’

In september 2015 is de landelijke campagne ‘Supergewone mensen gezocht’ van start gegaan met als doel het vergroten van de naamsbekendheid van pleegzorg en het werven van nieuwe pleegouders. Naar aanleiding van deze campagne hebben veel mensen een informatiepakket over pleegzorg opgevraagd en een informatieavond bezocht. Maar het aantal mensen dat zich na afloop van een informatieavond aanmeldt voor een voorbereidingsprogramma neemt af.

Regioplan doet in opdracht van Jeugdzorg Nederland onderzoek naar de oorzaak hiervan. Dit onderzoek wordt mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van de Stichting Kinderpostzegels. Het doel van het onderzoek is om inzicht te krijgen in de beweegredenen van mensen om geen verdere stappen te zetten in de procedure om pleegouder te worden nadat zij een informatieavond hebben bezocht. De uitkomsten voor het onderzoek kunnen worden benut om de opzet van de lopende campagne en/of de informatieavond waar mogelijk aan te passen.

Overig nieuws

  1. Onderzoek naar financiële aspecten van pleegzorg 26 maart 2018
  2. Versterken van de kracht van pleegouders 13 maart 2018
  3. Inge Vandeweege lanceert eerste boek speciaal voor pleegouders 12 maart 2018
  4. Minister verkent voorwaarden verlengde pleegzorg tot 21 jaar als standaard 22 februari 2018
  5. Gratis kennismakingsabonnement pleegzorgtijdschriften BIJ ONS en WAT?! 8 februari 2018
  6. Zomerkamp 2018 voor jongeren in pleegzorg 10 januari 2018
  7. Ben jij pleegkind geweest en boven de 18 jaar? 22 december 2017
  8. Pleegkind en ouder niet langer verplicht tot fiscaal partnerschap 20 december 2017
  9. Symposium 1-12-2017: 'Perspectief op Pleegzorg' 16 november 2017
  10. Versterken van de kracht van pleegouders 10 november 2017
Bekijk het nieuwsarchief

Nieuwtjes als eerste in de bus?

Laat je e-mail adres achter en we sturen je een bericht als er nieuws wordt geplaatst op de website.

E-mail
Vul je e-mail adres in